Surdegsskola - Del 2

Hej, hej!
Nu har det gått 24 timmar sedan jag startade min surdeg. Idag ska vi inte göra mer än att titta till den, men det är ju viktigt så att man ser att sin surdeg utvecklats som den ska.
 
Såhär ser min ut just nu:
 
Vill dock poängtera att surdegar kan bete sig mycket olika med många olika orsaker och därför visar jag också en av mina andra som jag startade samtidigt som denna. Den är mycket lösare och vattnigare, men livstecknet i den ser vi genom att den vattninga ytan nästan är litte skummig:
 
Det vi gör nu är bara att skaka om dem lite försiktigt eftersom att de, speciellt de lite lösare, ofast skiktat sig i det här stadiet. Sedan ställer du bara tillbaka dem på sin plats i 24 timmar till. 
 
Första delen- klicka här
Nästa del- klicka här
 
Välkommet tillbaka till nästa steg!
 

Kommentera här: